Recensie in het RD over de film

“Islam en waarheid” DVD in RD artikel !

BEN KOK – 11 JUNI 2010

RD journalist Jacob Hoekman was zeer positief over onze film, die deze week in
première gaat en schreef onderstaande recensie; met dank!
Alle info over de DVD en hoe deze verkrijgbaar is:

Pastor Ben Kok maakt film over gevaar
van islam

10-06-2010 09:53 | Jacob Hoekman
AMERSFOORT – Een moslim die zijn eigen bronnen niet kent, hoede zich voor Ben Kok,
joods-christelijk pastor te Amersfoort. Voor zijn camera maakt hij gehakt van iedereen die
de islam als vredelievend wil voorstellen.
Elk jaar opnieuw bezondigen ze zich eraan, de Joden. Ze vermoorden op hun hoogtijdagen enkele
niet-Joden en verwerken hun bloed bij de bereiding van matses, ongezuurde Joodse platte broden.
Althans, dat beweert de omstreden dr. Salah Soltan, gevierd in sommige islamitische kringen,
luidkeels op het Palestijnse tv-station Al-Aqsa. Het is dan maart. Nog geen twee maanden later is
hij in Amsterdam.
Ben Kok, bekend om zijn onbuigzame houding ten opzichte van de islam en zijn visie op het
Jodendom waarmee hij zich isoleerde van de meeste kerken, grijpt dan zijn kans.
Hij overhandigt Soltan een pakje matses, dat vergezeld van enkele kritische vragen opeens een
vreselijk wapen blijkt. Soltan, met een grote eeltplek op zijn voorhoofd van het vele bidden,
voelt zich zichtbaar ongemakkelijk met het cadeau.
Nee, dat van die matses gebeurde tweehonderd jaar geleden, verzekert hij. Waarna een van de
organisatoren hem in bescherming neemt en het gesprek afkapt.Het is een van de onthullendste
stukjes in ”Islam en waarheid”, zoals Kok zijn anti-islamfilm heeft genoemd. De documentaire,
die bijna een uur duurt, verschijnt eind deze week en is verkrijgbaar voor iedereen die een gift
overmaakt naar zijn organisatie Tora Yeshua.

Het zijn niet de minste figuren die in de film figureren. Islamcritica Ayaan Hirsi Ali,
rechtsgeleerde Afshin Ellian, arabist Hans Jansen, SGP’er Van der Staaij, imam Fawaz Jneid:
stuk voor stuk mensen die de achterliggende jaren enige beroemdheid dan wel beruchtheid hebben
verworven in het turbulente islamdebat.

Toch geeft de film daarmee geen volledig beeld van de discussie in Nederland. Meer genuanceerde
politici en islamologen, toch de meerderheid, ontbreken volledig. Terecht, zegt Kok in een gesprek
na een voorvertoning. „Mensen die à la Cohen over de islam praten zijn zó aanwijsbaar fout dat we
geen zin hebben hen aan het woord te laten. Ze wilden bovendien ook niet. Ik word misselijk van de onwaarheden die zij propageren. De islam wil de wereld winnen voor Allah. Moslims willen
domineren, overal waar ze wonen. De sharia komt er direct achteraan. En wij accepteren dat. Want ja, multiculti, hè?”

Kok gaat rechtop zitten. „Politici hebben ons land verkwanseld aan de islam. Degenen die niet protesteerden, zijn voor mij pure landverraders. Wilders is de enige die het scherp ziet en zegt. En Van der Staaij ziet het ook, maar hij verwoordt zijn punt meer vanuit de liefde.”

De Amersfoortse pastor trok er gisteren zijn consequenties uit. „Ik heb met mijn vrouw een coalitie gesloten. Eén stem gaven we aan de PVV, de andere ging naar de SGP.”

Koks film, gemaakt met hulp van een producer, steekt in met de vraag of alle mensen volgens de Koran gelijkwaardig zijn. Nonsens, zegt de pastor met onder meer een beroep op soera 98. Daar worden de „Lieden van de Schrift” –christenen en Joden– en de veelgodenaanbidders aangeduid als „de slechtste schepselen.”

Kok duwt die soera in de film onder de neus van iedere moslim die maar voor zijn camera wil komen. Een goed antwoord heeft eigenlijk niet een van hen. Het verst komt nog de geleerde imam Fawaz van de Haagse as-Soennahmoskee. Hij plaatst sommige geweldsteksten uit de Koran in hun context en benadrukt dat ze geen oproep vormen voor moslims vandaag.

Maar ook daarvan is arabist Hans Jansen, die zo’n beetje iedere uitlating van moslims in de film van kritiek mag voorzien, niet onder de indruk. „Waar het om gaat, is hoe die verzen gebruikt worden. In theehuizen worden die teksten gebruikt in vijandige zin.”

Goedwillende moslims bestaan in uw film niet. U lijkt ze allemaal over één kam te scheren, alsof de islam een massief blok is.

„De Joodse schrijver Elie Wiesel zei: Het was de stilzwijgende meerderheid die ons in de oorlog de das omdeed. Waarom kunnen de fanatieke moslims hun gang gaan en slepen ze de rest mee? Omdat die rest niet tegen het cultuurtje ingaat. Ik ken ook de voorbeelden van die aardige islamitische buurman en die leuke moslimcollega. Maar hoeveel van hen spreken zich uit?”

U wilt ook moslims bereiken. Denkt u niet dat deze film hen juist tegen u in het harnas jaagt?

„Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Dat is helaas wat veel christenpolitici doen. Ze laten moslims in de waan dan Allah dezelfde god is als de God van de Bijbel. Ik walg daarvan; ik ga geen moslims doodknuffelen. Moslims die toch al twijfelen, zullen de film als een hart onder de riem ervaren. En met sommige anderen valt helaas toch niet te praten.”

Om het islamitische gevaar te benadrukken, gaat u in zee met mensen die óók niets van het christendom moeten hebben.

„Deze film gaat over de islam. Wie heeft de moed zijn stem te verheffen tegen het gevaar van de islam? Dat zijn niet de meeste christenen, die laf in een hoekje blijven zitten. Het zijn zij die gevlucht zijn voor de islam; een Ellian, een Hirsi Ali.”

tora-yeshua.nl voor meer informatie over de film.

Het artikel is op de RD website te vinden onder rubriek “Binnenland”, zie

http://www.refdag.nl/nieuws/binnenland/pastor_ben_kok_maakt_film_over_gevaar_van_islam_1_483956#

50 reacties op Recensie in het RD over de film “Islam en waarheid”

  • Frans

    • Ik leest dat de vader vlees geworden is, dat zegt Ben Kok. Dus de vader is de zoon geworden. Dus God zelf is de mens(Jezus) geworden, om te lijden en te sterven voor de mensheid, mooi is dat. Maar hoe onwetend is die God dan! dat het allemaal voor niets was. Ja de mens bleeft toch doorgaan met zondigen dus toch de hel. Nog iets toen hij aan het kruis hing en de vader zo hulploos vroeg om hulp, welke God riep hij dan aan, want hij was toch zelf die(God), zoals ik het had begrepen van Ben Kok? Want later is hij Jezus(God) toch ten hemel gestegen. En aan de rechterhand van de vader (God) gaan zitten. Kan je mij eens uitleggen wie nou de echte God is? Jezus of de Vader want nu zitten namelijk twee Goden naast elkaar!!! Tussen haakjens die moslim uit Ammersfoort heb wel gelijk wat hij opnoemd. Dat is nog maar het topje van de ijsberg.Die Hutstschies en de Tutschies moorden elkaar op een Chriselijke manier goed uit!!! dat noem ik pas LIEFDE.(word vervolg)

  • torayeshadmin

    Inderdaad even geduld Richard, wordt aan gewerkt, staat op de website zodra hij klaar is; heeft zeker prioriteit, shlaom, Ben

  • torayeshadmin

    Beste anonieme moslim in Amersfoort,
    Beetje droevig, je onkunde. Dat lijstje wat je op noemt, is inderdaad treurig, hoewel niet correct op een aantal punten. Maar het is zeker waar dan de zgn. christelijke landen veel foute dingen hebben gedaan, naast een groot aantal goede overigens.
    Jouw bewuste domheid zit em hier in, dat je dit aan het geloof in de God van Abraham, Isaak en Jacob toeschrijft en dat is onzin! We kennen Hem door Yeshua, de enige weg tot de Vader en Hij vat de Tenach samen met de woorden:”Heb God lief boven alles en de naaste als jezelf”. Dus als Joden en christenen dingen doen, die tegen de Bijbel in gaan, tegen de liefde en rechtvaardigheid en genade, dan zitten ze fout en dat hebben ze vaak ook als tekort en schuld beleden.
    Die tekorten zijn menselijk falen, dwars tegen de Bijbelse boodschap in. Vaak ook begaan door mensen, die in zich in naam christen noemen, maar geen idee hebben wat het werkelijk is.
    Beetje heel zwak van jou dus, om dit soort gedrag als “christelijk” te beschouwen, want je weet dat dit niet zo is.

    Maar als we es kijken naar de islam, zie http://www.thereligionofpeace.com , waar ze dagelijks de jihadmoordpartijen bij houden. Die worden wel degelijk door de koran/hadith/leven van Mohammed gelegitimeerd, dat zijn geen fouten van moslims, die in afwijking van de islam handelen, maar die moordpartijen worden gelegitimeerd door de islambronnen en toegejuicht door de hele stilzwijgende moslimgemeenschap.
    Waar heb jij het nog over, anonieme moslim uit Amersfoort?!
    Schaam je om moslim te zijn, want je weet blijkbaar waar je voor kiest: voor een totalitair systeem wat de wereld moet onderwerpen in naam van de koranafgod met een terrorist/moordenaar/polygamist/pedofiel als Mohammed als groot voorbeeld.

    Ik hoop, dat je de moed vindt, om de islam vanuit de bronnen es te vergelijken met het joods-christelijk geloof vanuit de Bron en Mohammed met Yeshua (Jezus); als je het dan nog niet snapt, dan wil je het bewust niet snappen.
    O ja, lees nog es wat over de islam: http://torayeshua.nl/cms/?p=1153 , de lijst wordt nog steeds aangevuld.

    Shalom,
    Ben

  • Richard

    Beste Ben,

    Ik heb de (illegale) YouTube film (zie “jan 28 juni 2010 om 8:06 am”) en wacht geduldig op uw versie. Hopenlijk voorzien van o.a. reactie’s van anderen. Ik wil wederom graag betalen voor zo’n versie op DVD.

    Met vriendelijke groeten,
    Richard.

  • Anneke

    -G-ds oogappel is en blijft Israël-
    Een kennis heeft vorig jaar in Israël een leuk,zelfs verheugend(!),T-shirt gekocht met daarop de volgende tekst(in het Engels):

    Beschavingen, naties en koninkrijken die geprobeerd hebben het Joodse volk te vernietigen:
    -Het oude Egyptische Rijk = verdwenen
    -De Filistijnen = verdwenen
    -Het Assyrische Rijk = verdwenen
    -Het Babylonische Rijk = verdwenen
    -Het Perzische Rijk = verdwenen
    -Het Griekse Rijk = verdwenen
    -Het Romeinse Rijk = verdwenen
    -Het Byzantijnse Rijk = verdwenen
    -De Kruisvaarders = verdwenen
    -Het Spaanse Rijk = verdwenen
    -Nazi Duitsland = verdwenen
    -De Sovjet Unie = verdwenen
    -Iran…..????
    *Het Joodse volk, het kleinste van alle natiën, met een Vriend in de hoogste hemelen. Dus: Wees vriendelijk!*
    Hij is de Formeerder van alles en Israël is de stam zijner erfenis; YHWH is zijn naam. -Jeremia 51:19-
    Dit kleine democratische land is in feite de LEVENSADER van deze wereld. Zónder deze stam en z’n wortelen zal deze wereld geen zuurstof -LEVENSADEM- ontvangen!!
    Het Volk is huiswaarts aan het keren en YHWH heeft de wereld opgezadeld met een volk(Mohammedanen)dat eigenlijk GEEN,hecht,volk is. -Deut.32:21-

    De wereld weet VEEL te weinig van het islamitische volk en hebben zich ENORM vertild aan deze gelovigen.
    De democratische rechten zijn door dit nieuwe volk inmens MISbruikt,velen beseffen niet dat ze ook PLICHTEN hebben t.o.v. hun nieuwe vaderland. Dat dit besef ontbreekt is de oorzaak van een NALATIGE regering.
    Een regering die niet regeert, maar alles (subjectief) laat onderzoeken door commissies. De EU-landen worden mijns inziens al meer dan 45-jaar niet meer met een strakke hand geregeerd. “Men heeft de ‘touwtjes’ te veel laten vieren”

    Shabbat Shalom en G-d Bless!

  • Jp

    Quote Hans J:
    “Mijn oprechte bede is: Dat de God van Israël ons met de de Joden zal beschermen voor dat duivelse blinde geweld dat over ons en Israël is gekomen”

    Goed nieuws Hans, de Bijbel verteld ons dat Hij dat ook werkelijk doet en zal doen!

    Met vriendelijke groet,
    Jp

  • Ben,

    Vergeet niet wat je eigen bloed heeft aangesticht.

    Indianen uitroeien;
    Vietnam;
    Korea;
    Irak (olie);
    Afghanistan;
    Libanon;
    Palestina;
    Indonesie;
    Suriname;
    Koude oorlog;
    Heel Afrika koloniseren;
    Heel Azie koloniseren.
    Genocide plegen;
    Je ouders en grootouders die verantwoordelijk zijn voor het uitroeien van 6 miljoen joden;
    etc., etc. En dat nog geen 60 jaar geleden, schaam jullie.

    Ik snap best wel dat je dat niet wilt zien, omdat de kapitalisme (uitmoorden en beroven van 2e en 3e wereldlanden) allemaal in jullie eigen belang is.

  • Hans J.

    Gisteravond heb ik de film met toenemende verbazing over de gedurfde vraagstellingen maar zeer juiste vragen van Ben over de Islam bekeken.Al snel werd duidelijk dat het geen demoniseren van de Islam is geworden maar rechtsteekse vragen aan de de Islam verkondigers en hen die zich met de Islam verbonden voelen.Duidelijk heeft hij de Islam ontmaskerd dat het eén grote leugen godsdienst is die niet veel goeds gaat voortbrengen en dat is in sommige aggressive reactie,s goed te zien. Kortom,geweldig wat Ben Kok aan het licht brengt en wat ons wat de Islam betreft boven het hoofd hangt en dat is niet veel goeds al zijn velen daar blind voor. Mijn oprechte bede is: Dat de God van Israel ons met de de Joden zal beschermen voor dat duivelse blinde geweld dat over ons en Israel is gekomen.Ben G,s Zegen toegewenst.

  • torayeshadmin

    Dag Jan, sportief, zei je? Geen probleem.
    Wij zijn heel erg voor een open discussie, dus ook als een moslim van de Dar al Ilm organisatie zegt, dat hij het interview, wat ik exclusief had met dr,Soleiman, ter controle wil filmen, vind ik dat goed.
    Hij wilde dat uitdrukkelijk alleen doen, om te voorkomen, dat we het mogelijk zouden misbruiken, dus we lieten dat maar zo.
    Maar nu staat ons interview met dr. Soleiman dus op You Tube, ca. 3 weken na opname, gestolen door deze moslim van Dar al Ilm, je moet dan nog maar over “sportief” durven praten.
    Hij heeft dat gedaan tegen alle afspraak in, zonder enig nader overleg met ons; mocht je naam en telefoonnr. van deze man hebben, dan houd ik me aanbevolen, es zien of hij ook zo bij de hand is om in verder gesprek te gaan.
    Wij wilden dit interview eerst verwerken in de bestaande of een volgende film en van commentaar voorzien, wat we ook gaan doen natuurlijk.
    Maar daar konden sommige moslims niet op wachten en gaan dus met gestolen materiaal aan de gang.
    Dat is dan vast het eerste commentaar op deze link; de rest volgt en ondertussen kunnen sommige moslims vast een cursus “sportiviteit” volgen wellicht?
    We werken aan een inhoudelijk commentaar op dit interview, zoals gepland en zullen dan het interview met commentaar publiceren; we hopen dan op een verder gesprek, mogelijk met dr. Soleiman zelf, ook als we de film “Islam en waarheid” in de Rahmanmoskee te Amersfoort gaan vertonen in sept. a.s.,
    wat is afgesproken met de leiding van deze moskee en in het AD is aangekondigd in het artikel over de geslaagde premiere , ik zal het verslag op deze website zetten binnenkort.
    En we hebben weer wat geleerd over taqiya, liegen in het zgn. belang van de jihad, de strijd tegen alle niet-moslims.
    Al eerder hoor, heel wat afspraken bleken niet te worden nagekomen door moslims, bijv, met islaam.tv, die me de opnames van een interview met mij zouden geven, maar dat later gewoon niet deden. Sportief?
    Shalom,
    Ben

  • jan

    http://www.youtube.com/watch?v=JE2Z5vBmbSI

    Hier word 1 en ander uitgelegd . Ook het vers over Apen en Zwijnen word uitlegt.

    Ik zou het heel sportief vinden Ben als je dit plaatst.

  • torayeshadmin

    Hi Luke, iets genuanceerder mag wel, het is nl. zo, dat onze regeringen van de laatste 5 decennia in het kader van Eurabie (zie boek Bath Ye’or) vele gastarbeiders, merendeels moslims, naar Europa hebben gehaald, olie + goedkope werkkrachten en in ruil daarvoor de islam met moskeeen, islamscholen, stichtingen hebben gefasciliteerd.
    Deze landverraders wisten best dat de islam geen gezellige godsdienst was, zeker de “gristelijke politici” , maar hebben terwille van de gedachte financiele voordeelen de islam op de koop toe genomen.
    En nu vinden ze het gek, dat er miljarden moeten worden besteed om via AIVD en vele bewakingsmaatregelen ruim 1 miljoen moslims in de gaten moeten worden gehouden, om te zien of er niet te veel radicaliseren.
    De schuld van dit alles, beste Luke, ligt bij deze politiek en geestelijk leiders, die voor het gerecht dienen te komen, ipv. Wilders, die het probleem uitstekend aan de kaak stelt.

    Maar daarnaast hebben moslims ook hun verantwoordelijkheid, om in ons vrije land de vrijheid te benutten en hun eigen systeem te evalueren. Dan is het niet moeilijk om in te zien, wat een duivels, totalitair en onderdrukkend systeem de islam is en om dan vervolgens daar afstand van te nemen en wat beters te gaan zoeken in onze supermarkt van religies en ideologieën.
    En daarom leggen we iedereen graag het evangelie uit, als het enige en beste alternatief, zie het artikel op de voorpagina van deze website “hoe leer ik de Ene ware God kennen”.
    Shalom,
    Ben

  • Luke Skywalker

    Jullie hebben allemaal gelijk saracenen, ga vooral lekker terug naar je zandbak om je verhalen over je profeet (qsmd) te spuien. Hier zit niemand te wachten op een inferieure zandbakideologie voor medewerkers in de schoonmaakbranche,…..

  • torayeshadmin

    Jelle , ik heb een paar keer deze korantekst genoemd: apen en varkens zijn (soera 2:62-66 en 5:60)
    Lees dat even aub en leg het dan even uit.
    En verder vind ik je manier te arrogant, om verder op in te gaan, dus houd het inhoudelijk, dat is het niveau waarop we hier praten namelijk.
    Shalom,
    Ben

  • jelle

    Geweldig dat je een major aanhaalt. Zullen we het over president Bush hebben die zelf toegeeft dat ie bezig was met een kruistocht?
    Daarnaast vind ik toch laag van je dat je niet reageert op de dingen die ik jou aangeef.

    Hahah mag ik je daarna nog wat eens vertellen? wikipedia gebruiken als een bron is not done!!! wikipedia kan elke idioot zelfs jij een artikel schrijven.

    Het mooie daaraan is dat Fawaz een imam is en dat hij joden varkens vindt, moet ie allemaal zefl weten. maar het staat niet in de koran. Want wij wijzigen/veranderen onze boek niet als het ons uitkomt.

    Ik zou graag een keer met jou in discussie willen gaan.

  • torayeshadmin

    Zoals keizer Manuel eind 13 e eeuw al zei: “de islam heeft niets goeds gebracht” en is daarmee een boom zonder vrucht of slechte vrucht.
    Shalom,
    Ben

  • Shalom Aleichem

    @ Darby, aleichem shalom,

    ik heb je bericht gelezen, en ken de geschiedenis van het uit elkaar groeien van de Messiaanse beweging – de volgelingen van Yeshua en de politieke claims van het ROmeinse Rijk die de tijden naar eigen inzicht heeft ingevuld. je scherpe formulering verheldert de discussie wellicht alsnog… Dank voor je reactie!

  • Shalom Aleichem

    Erev tov, moslim en Ben,

    zit nog eens te denken, eigenlijk.
    lós van de tekst-en vindplaatsen die worden aangedragen, is het ook nog zo dat de Bijbel zegt, dat men ‘aan de vruchten de boom kent’. ik ben dan dus benieuwd welke verlichting de islamitische ideologie beloofd te brengen, en welke tastbare en concrete zaken er zijn, waardoor duidelijk is dat het alleszins de moeite waard is deze ideologie te volgen. aangezien er veel moslims zijn, lijkt me dat goed te weten, omdat het blijkbaar veel vrede brengt aan de mensen die in deze ideologie of religieus systeem zeggen hun heil te hebben gevonden. Dat vind ik echt een interessant gegeven. Daar moet dan toch ook duidelijkheid over zijn in deze wereld. Maar als ongelovige (in de ogen van Dar Al Salaam en dat andere huis) heb ik dat nog niet kunnen ontdekken, eerlijk gezegd. Misschien komt dat omdat ik outsider ben?

    Shalom! Liever anoniem.

  • torayeshadmin

    Hi Jelle, zie mijn andere reactie, waar ik al e.e.a. uitleg/weerleg.
    In elke koran zie je staan, dat Joden apen en varkens worden genoemd (soera 2:62-66 en 5:60), hoe zo ontken je dat?
    Verder is Jelle geen “zgn. pastoor/rabbijn” zover ik weet, ik ook niet trouwens, ik ben joods-christelijk pastor, met slechts 1 letter o, een pastoor is RK, ik dus niet.
    Zie mijn opmerkingen over soera 9:5, waarbij ik Fawaz aanhaal, lijkt me duidelijk.
    Hoe zo “zaten de moslims in oorlog met de ongelovigen”? dat zijn moslims voortdurend, tot het Kalifaat is gevestigd en de moslim, die pas is veroordeeld in New York voor die niet gelukte aanslag, zei letterlijk voor de rechter, dat hij zich als moslim-soldaat zag, strijdend voor zijn “goede zaak” en dan blaas je toch gewoon wat mensen op?
    Zo denken Hamas, Hezbollah, Al Qaida er ook over en sommige individuele moslims als Mohammed B , die Theo van Gogh vermoordde en nog wat van die gezellige types; Fort Hood, majoor Hassan bijv.
    zie mijn artikel daarover http://torayeshua.nl/cms/?p=519
    Want vind jij daarvan, als moslim?

    Shalom,
    Ben

  • torayeshadmin

    Hi Jelle, lees eerst dit even aub:

    “Tijdens mijn deelname aan de CU-islamdebatten en hun congres in Zwolle dit jaar bleek de CU nog niet wijzer op dit punt.
    Kan de CU uitleggen, hoe bijv. majoor Hasan onder het roepen van Allah hu akbar, het aanroepen van zijn niet bestaande godheid, tot zijn moordpartij kwam ?
    Andrew Bostom, bekend van “”The lagacy of jihad”” liet me weten dat hij het getal op alleen al voor de Hindoes op 80 miljoen houdt.
    Religion of Peace stelt: “” I’m sure it’s in the tens of millions, particularly against the Hindus and Buddhists in India. Bill Warner of CSPI estimates the total number at well over 100 million. John Azumah (I believe) estimates that another 40-80 million Africans died during transport by Muslim slave traders””
    Lees details op http://www.wikiislam.com/wiki/History_of_Jihad van ruim 30 landen/volken en ook http://www.hetvrijevolk.com/index.php?pagina=10410
    Mohammed wint het ruimschoots met honderden miljoenen doden van Stalin, Hitler,Pol Pot en Kim Yung il, maar hij had dan ook 1400 jaar de gelegenheid en groeit dagelijks verder, zie de actuele stand sinds 9/11 op http://www.thereligionofpeace.com , ruim 14000 dodelijke aanvallen sindsdien.”

    Dus, beste Jelle, de jihadteksten worden door tenminste een aantal moslims serieus genomen en als legitimatie voor hun moordpartijen wereldwijd.
    En Mohammed gaf het voorbeeld, al de pogingen om hem aardig voor te stellen, worden door de eigen islambronnen weersproken, Mohammed was volgens die bronnen een moordenaar, terrorist, pedofiel en polygamist.
    Zelfs sjeik Fawaz Jneid, toch een orthodoxe moslim van de moskee in Den Haag, zegt in onze film, dat de polytheisten, die in soera 9 worden genoemd, 4 maanden de tijd kregen om moslim te worden en anders zouden ze vermoord moeten worden; gelukkig werden ze toen allemaal moslim en zou er geen strijd zijn geweest.
    Afgezien van dat dit onzin is, de Joden bij Khaibar zijn wel degelijk vermoord met honderden door Mohammed en vele polytheisten zijn vermoord in de jihad, zie mijn tekst hierboven, is het dan op zijn minst volgens sjeik Jneid zo, dat de polytheisten met het mes op de keel moslim zijn geworden, dus dat is niet erg vreedzaam en dat wordt dus 100% gelegitimeerd door de koran, de ultieme waarheid van Allah, prettig type, niet waar?

    Verder verdeelt soera 98 de mensheid in ubermenschen en untermenschen, de goede moslims en de slechte niet-moslims.
    De etiketten “apen, varkens, dhimmi’s, brandstof voor de hel staan elders en dat weet je ook best!

    Ik citeer uit mijn artikel “manipulerende leugenaars, zie video “Allah, Nederland en Oranje” http://torayeshua.nl/cms/?p=764

    “We kunnen allemaal weten na 1400 jaar islam, dat de koran leert dat moslims de goede natie zijn (soera 98:7,8) en de niet-moslims moeten worden gedoogd als dhimmi’s (soera 9:29, zie ook http://nl.wikipedia.org/wiki/Dhimmi , verdrag van Omar),
    apen en varkens zijn (soera 2:62-66 en 5:60),
    brandstof voor de hel (soera 98:6) en
    uitgemoord dienen te worden (soera 9:5 en vele andere teksten in de koran)”

    Als je hier wilt discussiëren, prima, maar dan wel eerlijk en als je de koran kent en de hadith, dat weet je dit allemaal, erken dan ook gewoon, dat de islam een totalitair systeem is, geleid door een afgod en een kwalijk rolmodel en een ramp voor deze wereld.
    Dat je er voor kiest, daar in te blijven, zegt ook genoeg.
    “Wee hen , die het kwade goed noemen en het goede kwaad; die duisternis voorstellen als licht en licht als duisternis ” ………………
    ………daar blijft niets van over, omdat zij de Tora van de Heer der heerscharen (de God van Abraham, Isaak en Jacob) hebben verworpen en het Woord van de Heilige Israels hebben versmaad” Jesaja 5:20-24

    Shalom,
    Ben

  • jelle

    Hallo JP,

    Reactie op jouw bericht. Ik begrijp best dat je ervan geschrokken bent. Maar zoals jullie de islam zien, kennen wij de islam niet en natuurlijk vice versa.

    Er zijn meer dan 100 profetieën in de Tora die de komst van de Messias, Jezus Christus voorspeld hebben. Al deze profetieën zijn uitgekomen. Voor een lijst kun je op deze website kijken http://www.allabouttruth.org/messianic-prophecy.htm
    Dat er Rabbijnen zijn die de Messias nog niet als Messias erkennen doet niets af aan de waarheid van Gods Woord. Het Oude Testament en het Nieuwe Testament zijn dus wel degelijk overbrugbaar/verenigbaar.

    “Mij hoeft je niet te overtuigen, wij geloven in Jezus. Maar de joden hebben hem niet erkent. Dus dat betekent dat ze dus het christendom niet zien als een ware geloof (anders waren ze wel christenen geworden). —-

    Welke vertaling gebruik je hier? De NBG vertaald gewoon met het woord ‘Joden’. Ook de Statenvertaling gebruikt het woord Joden.
    Én, in tegenstelling tot de koran, roept Paulus niet op tot het doden van Joden. Ook noemt hij ze geen varkens en apen. Hij doet slechts een constatering zonder daarna op te roepen tot haat.
    —-
    Dus de NBG vertaalt het zomaar??? zonder hierover na te denken?? Ik vind het maar grappig dat je zomaar woorden kunt gebruiken die jullie zomaar weglaten? Er is maar 1 boek van god en die kun je en zou je niet mogen veranderen!!!! Dus hoe kun je dan zeggen dat het de woorden van God zijn?
    Als jij in de koran kunt vinden dat de islam zegt dat de joden (israelieten) varkens of apen worden genoemd, dan bied ik mijn excuses aan en zal nooit en nimmer hierop reageren. De koran kun je pas lezen als je het arabisch begrijpt.

    “De man die symbool staat voor het Christendom en een centrale rol heeft gespeeld in de vroege ontwikkeling en verspreiding van dit geloof, vertoont duidelijke trekjes van antisemitisme!”

    Sinds wanneer is het doen van een constatering een misdaad? Wanneer je iemand die steelt een dief noemt discrimineer je toch ook niet? Ook is het geen oproep tot haat. Jij bent schijnbaar de enige die hierin reden ziet om antisemitisme te rechtvaardigen.
    —-

    Welke constatering doe jij dan? Natuurlijk roep je tot haat, omdat je mensen beledigt. Net zoals jij dat nu bent als ik het over het christendom en jodendom hebt.

    Zou je eens kunnen vertellen Jelle, hoe je denkt over Soera 9:5? Ben benieuwd!

    Nou zou ik je wat zeggen soera 9:5. allereerst vind ik toch jammer dat jij als zogenaamde pastoor/rabbijn niet je bronnen kent. Net zoals je uit de bijbel het hele verhaal moet lezen en de achterliggende gedachte moet kennen van een verhaal, is dat ook zo met de koran. Toen deze soera is neergedaald, zaten de moslims in oorlog met de ‘ongelovige’. Dus het betekent niet dat wij nu alle mensen die niet moslims zijn zouden moeten vermoorden. De ‘zwakkere’ moslims die in Mekka waren gebleven, werden vermoord en de vrouwen verkracht. De moslims mochten in eerste instantie niet vechten totdat er een soera werd neergedaald.

  • jelle

    Hallo Ben,

    Reactie op jouw bericht:
    In 625 was er geen enkel moslim land, daarna zijn er 57 met geweld bezet, jihad en de bedoeling is dat de hele wereld een groot Kalifaat wordt, Europa is nu aan de beurt; dat doe de islam dus, gelegitimeerd door de bronnen koran hadit leven van Mohammed.

    Als je je bronnen goed zou kennen, dan moet je weten dat Mohammed vzmh verbannen is en geen oorlog wilde. De meeste arabieren hadden in die tijd geen godsdienst (afgoden). Je had wel arabische joden etc. Maar die hebben MOhammed vzmh weggejaagd en wilde oorlog voeren met de bekeerde moslims.
    Daarnaast staat nergens dat de islam de hele wereld wilt heersen? Wel de kruistochten (volgens mij waren dat de christenen toch?)

    De ware goede moslim leeft volgens o.m. soera 98 uit jihad en apartheid, dat is de norm, ubermenschen en untermenschen, de ware moslim vs. apen, varkens, dhimmi’s , brandstof voor de hel (alle niet-moslims)
    Apartheid en kolonisatie vanuit “christelijke landen is zeker ook aan de orde geweest en dat is zeer fout; tegen de Bijbel in en inderdaad zijn in naam van de christelijke kerk veel fouten begaan, maar dat is geheel tegen de Bijbel in, niet wat de Ene ware God ons in Tora en Yeshua leert.
    Dat wordt ook erkend als fout en een oprecht mens gaat dan wel uit de liefde voor God en naaste leven, zoals de Bijbel leert.

    Reactie: Ik weet niet waar jij in soera 98 leest over apartheid, varkens etc?
    Maar volgens mij was de islam juist tegen apartheid. Zoals jij zelf zou moeten (als zogenaamde islamkenner) weten dat onze donkere broeders bevrijd zijn door de islam (Bilal was een donkere slaaf die bevrijd is). Daarnaast hebben jullie een van de grootste islamitische landen bezet?

    inderdaad zijn in naam van de christelijke kerk veel fouten begaan

    Nou geef mij eens aan wat de christelijke kerk goed heeft gedaan? Ik hoor namelijk alleen slechte dingen, zoals pastoors die hun handjes niet thuis kunnen laten, het bemoeien van andermans leven etc.

  • Shalom Aleichem

    Shalom JP,

    dank je voor je excuus..
    ik denk zeker niet dat de TeNaCh zou hebben afgedaan.
    gezien profetieën uit het boek Yesha’yahu en andere boeken die in deze tijd in vervulling gaan, zou dat onwetend zijn, maar het is te constateren.

    Yeshua heeft de Torah gecompletiseerd en fundeert volgens de tekst van Mattityahu 5: 17-20 en heeft vervolgens erbij gezegd, dat wie minder dan dat onderwijst, het kleinste zal worden genoemd in G’ds Koninkrijk. Werkers van Torahloosheid zijn volgens Matth 7, dan ook nog eens NIET BEKEND als volgeling van Yeshua, wat wat mij betreft een ernstige waarschuwing is aan alle christenen te bezien hoe zij zich in alle facetten van het leven daadwerkelijk enten op de edele olijf, en zo de wildheid van zich afschudden (als ik zo vrij mag interpreteren naar aanleiding van de plek die de volken of goiem volgens onder meer de brief van Paulus aan de Romeinen of aan de gemeente in Efeze hebben).

    Het Beriet ha Chadasja zie ik als voortgaande G’dsopenbaring, en al zeker niet als een vervanging van het Joodse volk voor volgelingen van Yeshua of zoiets.

    Groet!liever anoniem.

  • Jp

    Hoi “Shalom Aleichem/Anoniem”,

    Als ik aan de Torah denk dan heb ik het over de 5 boeken van Mozes, welke weer onderdeel zijn van de Tanakh, ofwel het christelijke Oude Testament. Ik zie de volledige Bijbel, dus van Genesis tot Openbaringen als Gods geïnspireerde Woord. In Mat 5:17 geeft Jezus autoriteit aan de Torah (wet)en de Tanakh (profeten) en zegt dat deze in Hem vervuld worden.

    Vandaar dat ik denk dat de Torah en christendom juist wel in harmonie met elkaar zijn. Wat denk je hier van? En nog een vraag voor jou, kan het zijn dat jij geloofd dat het Oude Testament buiten werking is gesteld door de dood en opstanding van Jezus?

    mvg,
    Jp

  • Jp

    Hoi “Shalom Aleichem/Anoniem”,

    Ik denk dat we gewoon wat miscommunicatie hebben gehad omtrent terminologieën. Ik begreep van Ben ook al dat het vooral om de kerk als ‘instituut’ gaat wat betreft antisemitisme door ‘christenen’. Wanneer ik aan de Kerk denk dan denk ik aan de ware Kerk, die door de eeuwen heen altijd bestaand heeft, al dan niet ‘ondergronds’. Instellingen die antisemitische eigenschappen vertonen noem ik geen kerk, maar zou dan bv specifiek ‘katholieke kerk’ noemen bv. Antisemitische christenen bestaan al evenmin.

    Mijn excuses dus als ik wat veroordelend op je overkwam, was niet de bedoeling.

    mvg,
    Jp

  • Shalom Aleichem

    Beste JP,

    heb nog wel een vraag aan jou!

    want, zelfs liberaal Jodendom (bij monde van een docent tijdens Limmoed 2010) móet toegeven dat Yeshua op geen enkele manier de ‘Joodse weg’ in de weg heeft gestaan.

    kritische vraag, maar belangrijk om uit te werken, denk ik.
    christendom is níet in harmonie met de Tora: en dan heb ik het nog niet eens over Judaísme; terwijl Yeshua zégt dat Hij de levende Torah IS! Yeshua, die op een mystieke manier G’d, die geest is, heeft vertegenwoordigd hier op aarde.

    overigens ben ik het met je eens dat de islamitische ideologie zich helaas NIET lijkt te richten op Eeuwige Leven, en de TeNaCH en het Beriet haChadasja in ieder geval zelf. En dat ik meen Rashi ergens heeft geschreven dat christenen (hoe dan ook) allebei de Eeuwige, HaSjem dienen, hoe dan ook ;-)

    hartelijk sjaloom, liever anoniem.

  • torayeshadmin

    Hi Darby, leuk zo’n zwager, wijs em es op deze website, shalom, Ben

  • @ Moslim:

    Het is jammer dat je teksten aanhaalt, ze volledig uit hun verband haalt om hieruit je gelijk proberen te halen.

    Het Judaïsme is juist een voorbode en aankondiging waarin de gelovige in alles de voltooing en volmaking kan zien die het Evangelie ons heeft gebracht. Dat kunnen we al heel simpel zien in Pesach voor het Judaïsme en de betekenis van Pasen voor volgelingen van Yeshua.

    Bijvoorbeeld een Paulus geeft ook heel duidelijk aan waarom het overgrote deel van de gelovige Joden Yeshua niet erkennen, tot het moment daar is dat Yeshua als de koning der koningen op aarde terugkeert. Opdat het volle getal van ons heidenen via Yeshua geënt is op de boom des levens. Deze boom (Judaïsme) waarop wij christenen in genade op geënt mogen worden.
    Judaïsme en christendom in perfecte harmonie, waar de Tenach in elk opzicht een voorloper is van de keer van Yeshua.

    De Qur’an is daarentegen in elk opzicht een vreemde eend in de bijt. Zijn legitimiteit probeert het te halen uit lasten, verdraaiingen en toevoegingen aan het woord van God. Het lot van een ieder die dat poogt te doen staat eveneens beschreven in het woord van God, de Bijbel.

    Daarnaast blijft er de onoverbrugbare verschillen in perceptie naar de mens (Gods creatie) tussen het Judaïsme en Christendom enerzijds en de Islam anderzijds. Zie voor meer info:
    http://www.jesussaves.nl/index.php?content=117

  • Shalom Aleichem

    Beste Moslim,

    ik waardeer de manier waarop je schrijft.
    waarbij overigens niet gezegd kan worden dat Joodse mensen Yeshua vermoord zouden hebben. ergens in de evangelien (je kent de Bijbel, dus wat dat betreft ;-) je vindt t wel staat dat Yeshua zegt: Niemand neemt mij het leven af, behalve ik zelf! Dát zijn berichten.
    toegegeven, het aardse toneel was een niet – gerechtvaardigde rechtsgang!! omdat het Romeins bestel de executie uitvoerde!!! en er inderdaad mensen uit Judea waren die niet uit de voeten konden, met het bericht dat Yeshua zichzelf aanwees als Zoon van G’d. Dat werd door hen opgevat als afgoderij, en het stelen van de eer van de Naam van G’d.

    ik ben het met je eens dat het christendom plaatjes heeft gemaakt van de Joodse Messias Yeshua die onverenigbaar zijn met zijn afkomst, herkomst en orthodox Joodse levenswijze. Christenen hebben dan ook véél te leren, heel veel! Zoals ook het feit dat de Torah nergens heeft afgedaan!
    Je hebt gelijk dat de leer van de Drie-eenheid een Grieks concept is, dat ook tegen de Torah ingaat. Hiermee kan een jood niet uit de voeten.

    Je hebt gelijk dat een deel van de Joodse mensen inderdaad Yeshua als valse Messias aanwijst. Omdat hij dood zou zijn. Maar Hij is opgestaan, en heeft alle valse machten ten toon gesteld. Máár als je zo goed op de hoogte bent, weet je ook dat sinds 1970 de ‘Messiaanse beweging’ is herleefd, en veel Joodse mensen tot inzicht komen dat Yeshua de Messias is, én dat Hij terug komt namens G’d om te regeren in Jeruzalem, (Jesaja 2, onder meer). Misschien is het een kwestie van tijd?

    Overigens heb je geen gelijk, als je zegt dat Joodse mensen niet weten dat G’d een zoon zal hebben. Hun eigen profeten hebben het aangekondigd in de TeNaCh. Als ik even zo vrij mag zijn te interpreteren, verwar je hier iets met wat staat geschreven op het plein van de Eerste en Tweede Tempel in Jeruzalem, waar namens de islam een gebouw is neergezet, waar in het Arabisch staat geschreven dat G’d geen zoon heeft.. Dat geldt niet in die zin voor Joodse mensen. Zoon des mensen, het is een geheim, met El Elohiem, daar heb je dan weer wél gelijk in!

    Hartelijks! liever anoniem…

  • Shalom Aleichem

    Beste JP,

    ik citeer de titel van het beschamende maar lezenswaardige boekje van Michael Brown, Bloed aan onze handen.
    uiteraard verwerp ik je conclusie dat ik zou zeggen dat Yeshua Ha Mashiach bloed aan zijn handen heeft. Met enig begrip van zaken, is helaas vast te stellen dat ! in de kerken! de naam van Jezus is misbruikt, en mensen zijn uitgemoord in de loop van de geschiedenis.. Helaas berust dit op waarheid (zoals in het andere boekje dat ik al noemde ook na te lezen is), dus correcties zijn welkom, maar er is geen reden om mijn woorden te nuanceren.

    @ Ben, je reactie gezien ;-)
    Groeten, liever anoniem!

  • Darby

    @Sjalom Aleichem 22-6-2010 9:51

    Aleichem Shalom !

    Tja, als je het zo stelt komt het natuurlijk arrogant over.
    Mijn bedoeling is inhoudelijk te reageren en de keerzijde te belichten.
    Als je reageert onde “moslim” ga ik er vanuit dat je je eigen geschiedenis een beetje kent.

    Natuurlijk weet ik dat er tijdens WOII talloze christenen “even” de andere kant op keken terwijl ze wisten dat de joden uitgeroeid werden.
    Nota bene zaten ze in 1944 in de Geref. kerk te bakkeleien over een paar woordjes, waardoor een kerkscheuring is ontstaan.
    Maar er waren ook gelukkig veel christenen die een onderduikadres boden.

    Dankzij het concilie van Nicea e.a. heeft de kerk (instituut) de gezonde bijbels kijk op het joodse volk, Israel, de shabbat, de Tora helemaal veroren.
    En op de theologische Hogescholen wordt deze zienswijze klakkeloos overgenomen.
    Een zwager van mij is dominee. De discussie die wij hebben over het feit dat hij de bijbel anitisemitisch leest komen we al niet uit, laat staan de zienswijze op Gods bedoeling met de Shabbat. Tora, enz..

    Shalom

  • Jp

    ‘Jelle’, Dat zijn nogal wat beweringen die je doet! Mag ik je mijn menig eens geven? Ik hoop dat je er weer op wilt reageren.

    —-
    “Deze titel doet vermoeden dat het Christendom en het Jodendom met elkaar verenigbaar zijn, terwijl in werkelijkheid de verschillen tussen deze twee religies onoverbrugbaar zijn”

    Er zijn meer dan 100 profetieën in de Tora die de komst van de Messias, Jezus Christus voorspeld hebben. Al deze profetieën zijn uitgekomen. Voor een lijst kun je op deze website kijken http://www.allabouttruth.org/messianic-prophecy.htm
    Dat er Rabbijnen zijn die de Messias nog niet als Messias erkennen doet niets af aan de waarheid van Gods Woord. Het Oude Testament en het Nieuwe Testament zijn dus wel degelijk overbrugbaar/verenigbaar.
    —-

    “Een leuke kanttekening bij deze passage is dat het woord ‘joden’ in de Nederlandse vertalingen van de Bijbel die ik heb geraadpleegd weggemoffeld is.”

    Welke vertaling gebruik je hier? De NBG vertaald gewoon met het woord ‘Joden’. Ook de Statenvertaling gebruikt het woord Joden.
    Én, in tegenstelling tot de koran, roept Paulus niet op tot het doden van Joden. Ook noemt hij ze geen varkens en apen. Hij doet slechts een constatering zonder daarna op te roepen tot haat.
    —-

    “De man die symbool staat voor het Christendom en een centrale rol heeft gespeeld in de vroege ontwikkeling en verspreiding van dit geloof, vertoont duidelijke trekjes van antisemitisme!”

    Sinds wanneer is het doen van een constatering een misdaad? Wanneer je iemand die steelt een dief noemt discrimineer je toch ook niet? Ook is het geen oproep tot haat. Jij bent schijnbaar de enige die hierin reden ziet om antisemitisme te rechtvaardigen.
    —-

    Zou je eens kunnen vertellen Jelle, hoe je denkt over Soera 9:5? Ben benieuwd!

    mvg,
    Jp

  • torayeshadmin

    Hi Jelle, je hebt nu een naam, dat is mooi.
    In 625 was er geen enkel moslim land, daarna zijn er 57 met geweld bezet, jihad en de bedoeling is dat de hele wereld een groot Kalifaat wordt, Europa is nu aan de beurt; dat doe de islam dus, gelegitimeerd door de bronnen koran hadit leven van Mohammed.
    De ware goede moslim leeft volgens o.m. soera 98 uit jihad en apartheid, dat is de norm, ubermenschen en untermenschen, de ware moslim vs. apen, varkens, dhimmi’s , brandstof voor de hel (alle niet-moslims)
    Apartheid en kolonisatie vanuit “christelijke landen is zeker ook aan de orde geweest en dat is zeer fout; tegen de Bijbel in en inderdaad zijn in naam van de christelijke kerk veel fouten begaan, maar dat is geheel tegen de Bijbel in, niet wat de Ene ware God ons in Tora en Yeshua leert.
    Dat wordt ook erkend als fout en een oprecht mens gaat dan wel uit de liefde voor God en naaste leven, zoals de Bijbel leert.
    shalom,
    Ben

  • torayeshadmin

    Hi Jp,
    De kerk werd geleidelijk aan een instituut na de verwoesting van de tempel in 70 na Chr. en zeker na 135, verwoesting van Yerushalayim, met als toppunt Nicea, 325, Contantijn, antisemitisme.
    Een machtsblok tussen God en mensen, zonder sacramenten die de kerk beheerde en verstrekte , was het contact volgens dit afschuwelijk systeem niet mogelijk, zo leerde de kerk.

    Zie voor de Bruid Opb. 21, Bruid (vrouw van het Lam) =het nederdalend hemels Yerushalayim met 12 fundamenten (12 Joodse discipelen van Yeshua) en 12 poorten (12 Joodse stammen)
    Dus allen, die oprecht een geloofsrelatie hadden met de God van Abraham, Isaak en Jacob, al naar gelang het licht wat men had en uiteraard alleen ter beoordeling aan Yeshua.
    Shalom,
    Ben

  • torayeshadmin

    Beste moslim (waarom anoniem, heb je geen naam?),
    Je maakt dezelfde vergissing als vele christenen deden en doen: Paulus zou de Tora negeren en met Jezus zou er een nieuwe godsdienst zijn gestart. Joden zijn dan afgeschreven en mogen net als de andere volken Jezus aanvaarden, hun oude religie vergeten en christen worden.
    Dat is je reinste antisemitisme, vervangingstheologie noemen we dat:” het Joodse volk is niet langer het uitverkoren volk, dat is na Jezus dus de kerk”
    De RKkerk, maar na de reformatie natuurlijk de NH kerk en dan de Gereformeerde Kerk Vrijgemaakt etc. Een arrogante Godslasterende dwaasheid.
    En de islam kan er ook wat van, als laatst geopenbaarde waarheid, waarbij de Bijbel dan ineens een vervalst boek wordt en de koran de ultieme waarheid, net zo’n Godslasterende dwaling.
    Lees even “hoe leer ik de Ene ware God kennen” als je zo vriendelijk wilt zijn, zie http://torayeshua.nl/cms/?page_id=178
    Daarin leg ik uit, hoe je de joods-christelijke geloofsbeleving m.i. is bedoeld en dan hoor ik graag je verdere mening.
    Shalom,
    Ben

  • jelle

    Waar komt apartheid vandaan? Of het bezetten van landen? Het zijn toch meestal christelijke landen?

    Denk daar maar eens goed over na hoeveel de christenen hebben gedaan.

  • Moslim

    Vandaag las ik in het Reformatorische dagblad dat ene joods-christelijke pastor Ben Kok een film heeft gemaakt over de gevaren van de Islam. Alleen de onzin die hij in zijn film heeft gestopt, is voldoende om in te zien dat de man iedere vorm van objectiviteit mist en vervuld is van wrok en haat tegenover de Islam en de moslims. Vandaar dat ik het niet nodig acht om met enig weerwoord daarover te reppen. Een discussie moet per slot van rekening wel van enig niveau zijn en dat kan alleen als de tegenstander iets in te brengen heeft.
    Maar hetgeen mijn aandacht heeft getrokken is de titel die deze man draagt: joods-christelijke pastor. Deze titel doet vermoeden dat het Christendom en het Jodendom met elkaar verenigbaar zijn, terwijl in werkelijkheid de verschillen tussen deze twee religies onoverbrugbaar zijn. Zo lezen wij bijvoorbeeld in de Bijbel dat Paulus soms hele nare uitspraken doet over de joden, zoals: “Die hebben de Heer Jezus en de profeten gedood en ons tot het uiterste vervolgd. Ze mishagen God en zijn alle mensen vijandig gezind.”
    (1 Tess. 2:15)

    Een leuke kanttekening bij deze passage is dat het woord ‘joden’ in de Nederlandse vertalingen van de Bijbel die ik heb geraadpleegd weggemoffeld is. Maar gelukkig hebben wij de Engelse vertaling nog waarin men het niet nodig vond om dit woord weg te laten: “Those Jews killed the Lord Jesus and the prophets, and they even chased us away. God doesn’t like what they do and neither does anyone else.”
    (Contemporary English Version, 1999)

    Volgens Paulus zijn het de joden die zijn Heer Jezus hebben gedood en die alle mensen vijandig gezind zijn. De man die symbool staat voor het Christendom en een centrale rol heeft gespeeld in de vroege ontwikkeling en verspreiding van dit geloof, vertoont duidelijke trekjes van antisemitisme!

    Het allergrootste verschil tussen de joden en de christenen is toch wel de visie op Jezus. Ik vraag mij af of deze Ben Kok de moeite heeft genomen om een keer de mening van een rabbijn te vragen over Jezus. Als hij dit zou doen, dan zou hij te horen krijgen dat Jezus een valse Messias is. En dat hij één van de vele personen is in de lange lijst van Joodse leugenaars die zich ten onrechte de titel van “Messias” hebben toegeschreven. Ook zal hem verteld worden dat de drie-eenheid volgens de joden de ultieme vorm van veelgoderij is en het idee dat God een zoon kan hebben heidens is.

    Dus in plaats van zich bezig te houden met de Islam, die zoals zijn film doet vermoeden te hoog gegrepen is voor hem, is het misschien een idee om een film te maken waarin hij ons duidelijk maakt hoe het nou precies zit met zijn joods-christelijke pastoraat. Ik ben benieuwd!

    Toevoeging redactie: deze mail kwam later identiek binnen onder de naam Jelle van den Boer

  • Jp

    Hoi Ben,

    Zie je de eerste Nieuw-testamentische Kerk in Jeruzalem, na de uitstorting van de HG in de bovenkamer, dan als de eerste ´kerk als instituut´?

    En,

    Zie je de Gemeente (niet-joodse wedergeboren christenen) als de Bruid, of het natuurlijke Israël?

    mvg,
    Jp

  • torayeshadmin

    Hi Jp, de kerk begint bij Adam en je komt er ook Henoch, Noach, Job, Abraham e.d. in tegen, dacht je ook niet? Nog zonder Tora zelfs, maar Job sprak al “ik weet mijn Verlosser leeft” zie Job 19:25
    Met de Tora, Mozes komt er verdere ontwikkeling en de top is in Yeshua inderdaad, daarna verder.
    Zie Opb. 21 het hemels Yerushalayim, d.i. de Bruid van Yeshua met 12 poorten en 12 fundamenten, Joodse stammen en Joods-christelijke apostelen.
    Dan gaat het dus om de oprechte gelovigen; de kerk als instituut is een ramp gebleken. Maar daarin en daarbuiten vind je de Bruid, alle joodse en joods-christelijke gelovigen.
    Shalom,
    Ben

  • Jp

    Hoi “Shalom Aleichem/Anoniem”,

    Als je zegt dat de kerk bloed aan de handen heeft zeg je feitelijk dat Jezus bloed aan Zijn handen heeft. En dan bedoel ik natuurlijk niet zijn kruisbloed. De Kerk is Jezus´ bruid. Elke instelling die zichzelf kerk noemt maar niet Zijn wil naleeft en volgens het patroon functioneert zoals deze in Boek Handelingen beschreven staat, (de eerste échte Kerk in Jeruzalem) kan zich niet met recht een Kerk noemen.

    Wees dus duidelijk in je terminologie en pas zelf ook een beetje op je woorden ;)

    mvg,
    Jp

  • torayeshadmin

    Hi Shalom Aleichem, helemaal eens, de kerk is al antisemitisch van de 4e eeuw af, (de Bijbel is dat nergens , integendeel!!!!!) en de islam is antisemitisch per definitie, door koran/hadith gelegitimeerd.
    Volgende ronde gaat weer over Tora-Yeshua, want dat is onze Hoofdzaak.
    Ontmaskeren van de islam is slechts een onderdeel ,wat er bij komt in het kader van eindtijd en Israel.
    shalom,
    Ben

  • Shalom Aleichem

    @ Darby,

    als ik moslim zou zijn, en je reactie lees, zou ik je uiting beslist hoogmoedig en arrogant vinden.
    ook de kerk heeft helaas bloed aan de handen; máár dat legitimeert anti-ha-sjemitisme heden ten dage natuurlijk niet.
    satan is listig, en heeft tevens de kerk in Duitsland meegetrokken VOOR een deel om het vuile werk te doen. En als je een film ‘Amen’ meen ik, ziet zie je dat het Vaticaan beslist niet van zins was, de SD-er die in Rome kwam waarschuwen dat MENSEN van Joodse afkomst vermoord werden, serieus te nemen.
    let a.u.b. op je woorden, als je eenzijdig en ongenuanceerd reageert. “Hitlers kruis” van Erwin Lutzer laat ook voldoende aan je zien.

    overigens vraag ik me af of mensen nu strijders zijn op deze site, of dat men nu ook nog gewoon een beetje leerling en volgeling is van Yeshua, zittend aldaar, in respect, maar scherp en duidelijk, kunnen wederleggende redenerend. het gaat niet om iets emotioneels, het gaat om een grote Zaak! Yeshua & Tora!! niet los verkrijgbaar.

    Hartelijk sjaloom, erev tov.

  • torayeshadmin

    Hi Mimi, dank voor je reactie; kun je wat over jouw levensvisie/geloof vertellen? Altijd interessant en als je het liever prive houdt, zet dat er dan bij, dan komt het niet op de website.
    Zie voorpagina voor het verkrijgen van de DVD,
    shalom,
    Ben

  • Mimi

    Tjee, weer een “Moslim die de geschiedenis niet kent. 21 juni 8.00 pm.
    Nee meneer moslims het was de Palestijnde Grand Mufti van Jeruzalem
    die met Hitler steunde en zelfs naar de vernietegings kampen heeft
    bezocht om de ovens te bekijken.
    Er is geen licht in Islam aleen maar duisternis en onderdrukking.
    Kijkt je nooit naar wat er gebeurt met de mensen in de landen van Islam.

  • Mimi

    Ik heb net de traolor zitten te bekijken van de film die U heeft
    gemaakt op You Tube, daar zag ik ook al dat iemand vroeg voor
    een Engelse onder titel.
    Zelf ben ik in het bezit over meerdere DVD’s and video’s over
    het gevaar.
    Krijg elke dag bericht binnen van” Jihad Watch,org” from Robert Spencer,
    die oorsprongkelijk uit Iran komt en weg is bij Islam, hij heeft
    ook boeken geschreven en was net bij de demonstratie in New York
    tegen het bouwen van een Moskee op “Ground Zero 9/11″.
    Hij moet net als Geert als hij ergens een toe spraak geeft een
    beveiliging om hem heen hebben.
    Dit wordt een harde strijd. Wanneer word de rest van de Nederlandse
    regering wakker? Of zijn ze bang dat ze hetzelfde zou kunnen overkomen
    als Pim Fortuyn, Theo van Gogh, of zoals Geert altijd met beveiliging
    moeten lopen.
    Waarom geloofden mensen, die niet veel over de Koran weten, ook Ayaan
    Hirsi Ali misschien niet helemaal?
    Zij had veel hulp kunnen wezen tegen het strijden van Islam.
    In Iran worden ze steeds strenger.
    Ik begrijp niet dat zoveel mensen in Nederland nog zo naive kunnen zijn.
    Veel geluk met Uw programma,
    Mimi.

  • Darby

    @ Moslim

    Bijkbaar ben jij niet op de hoogte van je eigen geschiedenis.
    Laat me even je geheugen opfrissen.

    Je stelt in je betoog dat de haatdragende christenen hitler hebben gesteund bij het uitroeien van de Joden.

    Welnu, In 1941 sluit hitler een verbond met de groot moefti Hadj Mohammed Amin Al Hoesseini om hem te helpen de joden uit te roeien.
    Tja, en deze moefti wat toch echt een moslim en geen christen.!!
    En het resulteerde in een extra leger van 20.000 moslims en geen christenen.!!

    Bekijk onderstane link maar eens

    http://mens-en-samenleving.infonu.nl/politiek/6488-oorsprong-van-modern-islamitische-jodenhaat.html

  • torayeshadmin

    Bedankt “anoniem”, zie de voorpagina van deze website, hoe je de DVD kunt verkrijgen, shalom, Ben

  • Jeroen

    Ik ben geen moslim, maar ik zou het net als jij moeilijk vinden als er negatieve dingen werden gezegd over waar ikmee vertrouwd ben. Toch dwing ik mezelf dan naar de waarheid te luisteren, omdat ik mezelf anders bedrieg en ik er later toch wel weer tegenaan loop.
    Ben heeft de waarheid neergezet door met moslims, die hij liefheeft, in gesprek te gaan. Ben is niet tegen moslims, maar tegen de bron van waaruit zij leven.

  • Shalom Aleichem

    Het maakt me toch nieuwsgierig die film eens te zien, wie weet. De matse-bloedsprookjes zijn helaas niet alleen bekend onder mensen van de ideologie van het ‘huis van vrede’ en ‘het huis van oorlog’.

    Het is waar dat het kruis van Hitler vermengd werd met de kerk, helaas.. Hetgeen niet betekent dat het satanische complot meteen helemaal afgeschoven kan worden op de kerk, lijkt me zo. De moefti van Jeruzalem sprak ook alvast af met Hitler in de jaren dertig, en complotten gaan nog steeds door. Sommige kerkelijke organisaties durven zelfs in Bethlehem een anti-semitische conferentie te beleggen (Willowcreek) dus – over complotten gesproken..

    Overigens zal Van der Staaij, maar laten we hem zelf om een reactie vragen zéker de G’d van Israel erkennen.. Dat was donderdag in ieder geval duidelijk te merken, en ook het partijprogramma van de SGP is zeer duidelijk, zeker ook wat betreft de plek van Judea = Samaria..

    Hans Janssen, interessant. Heb twee keer college van hem gehad. En hij vertrouwde toe: islamitische vrouwen vertellen me dat het allemaal nog veel erger is dan ‘Islam voor ezels, varkens en andere beesten’.

    beste moslim – heb nog een vraag aan jou.

    wat is het licht van de islam, en wat is het voordeel van islam, gezien de onzekerheid die er mijns inziens ook bestaat over de vraag of Allah je kent, en je een plek in het hiernamaals geeft?

    (getuige verklaring in ‘de kist’ van de EO, jonge vrouw rond de dertig)

    liever anoniem – shalom!

  • torayeshadmin

    Beste moslim, waarom anoniem? Je hebt vast een naam.
    en verder: kom met argumenten, wat er niet klopt in de film, als je die tenminste hebt gezien, eerst even de DVD aanvragen met een gift naar eigen keuze, zie website.
    Inderdaad zal het licht van de islam nooit gedoofd worden; islam is helaas slechts duisternis en dan hoef je het licht niet te doven.
    Maar het goede nieuws is: als je in de duisternis een klein lampje aansteekt, verdwijnt de duisternis.
    En zo hopen we je tot zegen te zijn, door temidden van de islamduisternis het Licht der wereld, Yeshua ha Mashiach, te brengen, opdat die duisternis verdwijnt.
    Shalom,
    Ben

  • Moslim

    Heel kinderachtig hoe Kok bezig is geweest met het demoniseren van de Islam.
    Islam is gevrijwaard van alle aantijgingen die men suggereert. De islam is een religie van rechtvaardigheid, genade en vergeving.

    Kok laat maar weer eens zien hoe haatdragend christenen kunnen zijn.
    Het zijn deze die Hitler hebben gesteund in het uitroeien van de joden.
    Men is op zoek naar herhaling als het aan hen zou liggen.
    Weet dat het licht van de Islam nooit gedooft zal worden. Maar het licht van de Islam zal schijnen en de wereld doen verlichten.

Reageren?

 

 

 

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Bubblecast plugin is not configured properly. Please, contact administrator.
Add video comment